reklama

Futbal trochu inak

Futbal Hra, ktorá zachvacuje milióny, ba priam až miliardy obyvaťeľov celého sveta. A možno sa niekto spýta prečo. No, neviem prečo priťahuje ostatných, ale ja môžem povedať prečo pritiahol práve mňa, a zároveň vám poskytnúť aj môj prostý pohľad naň.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Všetko sa to začalo ešte v čase môjho ranného detstva, kedy som spolu s mojím dedkom chodieval na miestne futbalové štadióny, ktoré mi akosi prirástli k srdcu. V tedy som si však ani len neuvedomoval, čo sa to vlastne deje. Postupom času, v priebehu mnoho rokov, som na futbal v podstate aj zabudol, až som zazrel futbal na špičkovej úrovni, ktorí sa skríval v jednej nádhernej súťaži, ktorá sa volá Liga majstrov.
Súťaž súťaží, ktorá ma upútala a to natoľko, že som opäť začal navštevovať s oveľa väčšou intenzitou futbalové štaióny. Derby majstrov, spoznávanie veľkích, ale aj svetovo menšich klubov. Potom prišla ďaľšia nádherná súťaž, ktorá bola síce futbalová, ale od kalsického veľkého futbalu sa podstatne líšila. 
Bol to futsal. Na Slovensku možno známy, ale možno neznámy pojem. ide o haloví futbal, 
ktorí má už určitú tradíciu u nás. A práve tu sa dostávam k podstate toho, čo som chcel napísať. 
Futsal sa odohráva v jednej hale, ( u nás dosť malej), a práve preto sa oproti veľkému futbalu, 
kde návštevnosť dosahuje niekoľko tisícok, dostane lena si 200-300 ľudí. A práve táto skupinka ľudí, ktorí zdieľajú si prídu večer oddýchnuť, pôsobí ako jedna veľká rodina, ktorá sa navzájom pozná.
keď idem na veľkí futbal, vidím hráčov, ktorí hrajú profesionálne, ale nevidím, a ani sa nestretávam s toľkími známimi ľuďmi ako v hale. Navyše to komorné halové prostredie má tiež niečo do seba. No, a keď k tomu prirátame samotnú ríchlosť hry, vačšiu atraktivitu, potom sa pridajú aj matky s deťmi, a vytvorí as pravé rodinné prostredie, ktoré má príjemní nábojspolupatričnosti, ktorá sa šíri navôkol.
Toto ma naozaj chytilo za srdce, a tu som spoznal toto "comunio", toto spoločenstvo. Chodieval som aj na vonkajšie zápasy.
A tu by som sa opäť rád pristavil, lebo samotné výhody toho, že som bol členom tejto skupinky, sa oplatí spomenúť. Na domáce zápasy vstup zdarma, na vonkajšie zápasy, ktoré neboli o nič horšie, pivo zdarma, fajn kolektív k tomu, to sa nedá zabudnúť. Dokonca aj na domácich dueloch bolo pivo zdarma, a v lete dokonca aj nanuky. A aby toho nebolo málo, vlastný autobus pre fans zdarma, samozrejme.
No, zamyslite sa aj vy, či naozaj nestálo za to byť s tymito ľuďmi za dobre.
 Ja som bol veľmi spokojný. teraz futsal u nas zanikol ( obrovská škoda), 
ale aj napriek tomu sa kamarátske vzťahy neprerušili. 
Naše mesto, ktoré je celkovo dosť malé ma jednu mestskú časť, ktorá sa volá CHrenová. 
A práve táto skrýva v sebe klub, ktorí síce hráva na trávniku a nie v hale, ale podstata je podobná, 
ako pri futsale. Ľudia, ktorí sa na štadióne stretávajú, sa aj poznajú. Je ich tiež asi 200 - 300. 
Ale je to tiež také to "comunio", čiže rodina, spoločenstvo. Samotná podstata sa skríva niekde medzi športovím,
kamarátskym, a spoločenskím vižitím. A to je to, čo je, alebo by skôr malo byť podstatou futbalového 
zážitku. 
Dúfam, že som sa prihovoril aj tým, ktorí sa na futbal nedostavia jednoducho preto, 
lebo sa pri ňom nadáva. Áno, je to súčasť futbalu, ale pri zhliadnutí toho, čo som napísal vyššie, dúfam, 
že aspoň trochu upravíte svoj názor naň. 
 

 

Martin Gála

Martin Gála

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rozhodol som sa písať. Prečo? Len tak. A pre koho? Pre vás. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu